Rappel de votre demande:


Format de téléchargement: : Texte

Vues 770 à 770 sur 855

Nombre de pages: 1

Notice complète:

Titre : Opera omnia. Vol. 7 / edidit Ch. Frisch...

Auteur : Kepler, Johannes (1571-1630). Auteur du texte

Éditeur : Heyder et Zimmer (Frankofurti a. M.)

Date d'édition : 1858-1871

Contributeur : Frisch, Christian (1807-1882). Éditeur scientifique

Sujet : Astronomie

Notice d'ensemble : http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb30678038g

Type : monographie imprimée

Langue : latin

Format : 8 vol. : fig. et pl. ; gr. in-8

Description : Collection numérique : Originaux conservés à la Bibliothèque de l'École polytechnique

Droits : Consultable en ligne

Droits : Public domain

Identifiant : ark:/12148/bpt6k949604

Source : Université Paris Sud, B2-120-7

Conservation numérique : Bibliothèque nationale de France

Date de mise en ligne : 15/10/2007

Le texte affiché peut comporter un certain nombre d'erreurs. En effet, le mode texte de ce document a été généré de façon automatique par un programme de reconnaissance optique de caractères (OCR). Le taux de reconnaissance estimé pour ce document est de 80%.


rorum ortibus 470000 annos posuisse, sed Diodorum 404000, de Aegyptiis vero ait, jactare se 33000 annorum historias habere. f hilosophi Empedocles et Epicurus omne temporis initium tolJunt, dum ille ex lite et amicitia, hic ex concursu atomorum, inflnities nasci et occidere mundum asserunt; quos corrigeus Aristoteles non plus facit ad initium investigandum temporis, dum existimat mundum et imperia aeterna, sed famam unius aevi ab altero per generales eluviones et incendia iliremtam. Et rcpertus quidem est fabulator aliquis, qui sex ejusmodi eluviones hominibus coguitas asseruit.

III. Esse temporis aliquod initium, quale Moses ponit. Contra hos philosophorum furores gentiumque superbas fabulas tenenda sunt argumenta, quibus incredulis etiam persuaderi possit, «, Mosen omnium esse ut antiquissimum, ita et verissimum historicum; quamvis enim nos Christiani dubitare non debemus de Mosis auctoritate, quae Christi ipsius testimonio in N. T. aliquoties confînnatur tamen dandum est aliquid irabeciilitati et timiditati humanae, et opponendum aliquid conatibus diaboli, qui mille-artifex saepe homines et praecipue adolescentulos, qui historias degustare aut oculos in hac varietate religionum per mundum circumferre incipiunt, hos inquam eo saepe adigit hostis humani generis, ut existiment, falsum esse, quicquid ex S. Literis nobis proponatur, esse historias confictas, ut Amadis Gallici, nihilque nisi splendidas fabulas, in hoc solum conlictas, ut homines utcunque in olïicio contineantur. Igitur fortasse tam verum esse, quod Aristoteles, quam quod Moses de temporis initio tradidit.

Teneantur igitur contra Aristotelis, Empedoclis Epicuri aeternitatem, contraque vanam jactantiam Aegyptiorum de 8 vcl 18 vel 33, Chaldaeorum de 404 vel 470 rnillibus annorum, sequentia argumenta:

1) Josephus, de quo paulo ante dictuni, ex historicis sui aevi gentilibus, qui capitales Mosis et Hebraeorum hostes erant et tamen pro certissimis habebantur, fabulas istas Aegyptiorum confutavit, et quidem ex Manethone, qui ex professo de Aegyptiorum arcanis scripsit.

2) Diodorus, Josepho antiquior, in Aegyptum ideo profectus est, ut populi antiquitates disceret. Comperit autem oninern illorum historiam 3700 annis comprehensam, itaque réfutât illa arrogantia Aegyptiorum de sua antiquitate mendacia. Cumque Philonem plerique sequantur, ille Diodori numerus non longius a Philone 200 annis discrepare a Bodino animadversus est. 3) Imprimis bene ponderandum, quod Bodinus ex Simplicio récitât, acerrimo et Judaeorum et Christianorum hoste. Is in Comm. lib. de Coelo Arist. testatum reliquit, Aristoteleni literas ad Uallisthenem dedisse, ut tantisper dum alii praedae intenti Babylonem diriperent, ipse Chaldaeorum antiquitates et monumenta conquireret. Tum Callisthenem rescripsisse conquisita a se diligenter Chaldaeorum monumenta seque reperisse historiam annorum 1903, qui numerus ad unguem congruit cum historia sacra Mosis et Philonis. Nam ab Alexandri imperio rétro extensi 1900 anni incidunt in id tempus quo terrarum orbis inter posteros Noae divisus est.

4) Hue facit probatiorum historicorum cum Mose concordia, ex qua evincitur, penes nullam gentem de rébus ante diluvium ullum exstare apicem. Hic enim vidimus concordiam Chaldaeorum et Bibliorum et supra Aegyptiorum saniorum ex Diodoro. Sic Xenophon (de aequivocis) et Archilochi fragmenta una cum Mose in Nino, primo rege Assyriorum, consentiunt: imperasse post diluvium annis 250; atque inde deducta summa annorum eadem est, quae penes Philonem et Hebraeos.